Am fost la capatul siteului artaseductiei.ro de la inceputul inceputului pana in ziua de azi. Cand a aparut siteul era un simplu concurent anemic al altor siteuri, dar nici ele mai breze (cu vechime de 1-2 ani), siteuri care au disparut in ceata dupa ce am inceput sa imi depun pic interesul.
Partea frumoasa este ca am crescut odata cu siteul si cu generatii intregi de ‘playeri’, astfel incat am trecut prin toate transformarile de care era capabila o piata virgina, spre deosebire de strainatate, unde vechimea se numara in 10-20 de ani. Aceasta era perioada de seductie privita ca o industrie, ca o capsula pe care o putea inghiti oricine si cu ajutorul careia iesea un barbat mai bun.
Seductia a fost in Romania ca o nastere dureroasa, prematura, ca un monstru predestinat sa creasca in caldura dintr-o sera, de 3 ori mai repede decat ce se intampla in afara, pentru ca eram tot timpul in urma.
Pentru necunoscatori, seductia a inceput ca o extensie a NLP-ului lui Bandler si Grinder, dar si cu o prima imagine aproape mistica a unui om care a spus:
“Jocul seductiei spune ca totul se intampla aleatoriu, ca ceea ce se intampla intre o femeie si un barbat, chimia dintre ei, se petrece la nivel molecular. Nu ai cum sa aranjezi aceste molecule. Nu exista o structura! Nu exista un tabel periodic al elementelor emotionale.
Dar eu vin in fata voastra si va spun: Ooo, dar eu pot. Exista un asemenea tabel, exista asemenea structuri. Poti aranja moleculele cum vrei tu.”
Acest om se numea Ross Jeffries, un geniu si parintele seductiei in intreaga lume. Brusc se nastea o moda, pentru prima oara barbatii aveau o sansa sa devina iubiti de femei, desi toata conjunctura in care ei se nascusera era impotriva lor.
Daca Ross a fost primul care s-a jucat cu formulele in seductie, era logic ca or sa apara destui care sa ii duca opera mai departe. Si a aparut un Mystery, care nu s-a multumit cu ce era si a despartit si mai mult in formule. Ca sa intelegeti la ce nivel ajunsese, marturisea ca fiecare reactie feminina ii este arhicunoscuta si ca ‘dragostea’ o poate nota ca pe o formula matematica si o poate folosi in mod repetat pe femei diferite, cu acelasi rezultat.
Concluzia? Omul care a inventat termeni ca „sarging” sau „wingman” in seductie a dezvoltat o asemenea sensibilitate in ceea ce priveste femeia, a devenit atat de manipulativ si de plictisit in acelasi timp de ea, incat, panicat de propria opera a incercat nu o data sa se sinucida. De fiecare data motivul era acelasi – femeia, acea femeie, o femeie din atatea multele care nu ii raspundea la stimuli precum prevazuse in formulele sale. Fiecare femeie care era diferita ii atingea punctul slab, se indragostea si devenea depresiv.
In urma lui Mystery au aparut armate de seducatori, toti stersi ca personalitate (mai mult sau mai putin), toti cu inovatii care deja incepeau sa se repete. Seductia ajunsese la un varf si trebuia sa se inventeze ceva nou. Tocmai era pe cale sa se produca o adevarata revolutie.
A aparut David de Angelo, fost elev al lui Ross Jeffries care s-a erijat in observator al seductiei si a fost capabil sa ii aduca pe toti sub un singur acoperis. Seductia pentru prima oara era privita ca un tot.
Seductia parea ca un monstru care se dezvolta continuu, cu urlete si oameni acaparati, cu cerneala multa scursa si formule peste formule… Era nevoie de ceva nou.
Si cum atunci cand exagerezi in prea multa teorie si informatie, a aparut revolutia. Bad Boy , Daniel Messe, croat de origine, care a luat intreaga seductie, volume intregi echivalente cu sute de volume din Shogun sau cu mii de biblii, si s-a sters cu ea la fund. Nepatata a ramas o singura foaie sau doua iar noua seductie simplificata s-a numit direct. Nu se mai discuta de tehnici, pentru prima oara se vorbea de atitudine ca fiind baza. Nu se mai vorbea in volume intregi despre openere, te limitai, in numele atitudinii, la 2-3. NU mai vorbea de haine tipatoare, care sa atraga atentia, pentru prima oara vorbea de imaginea unui barbat. Seductia se intorcea la esenta si la nevoi. Se discuta despre filozofia simplificata din spatele seductiei.
Daniel Messe, impreuna cu cei de care deja am vorbit, este unul dintre geniile seductiei prin prisma a ceea ce a generat- un nou val, cu mult mai uman, de barbati care nu isi mai ascundeau intentiile si aveau curajul sa spuna unei femei ceea ce vor cu adevarat – pe ea.
Toti il stiu pe Bad Boy din prisma cicatricilor lasate in scalp si de faptul ca are un picior si o mana aproape paralizate. Cu toate astea ramane unul dintre promotorii ideii de barbat si de seductie simplificata, motiv pentru care merita o stea pe brodway-ul seductiei.
Aveti mai jos unul dintre filmele cele mai recente cu Bad Boy, prezenta de la Pua Summit 2010:
Umil,
Al vostru Abel